onsdag 12. mars 2008

Sandvikas første revy!

Nå er det en uke siden den siste forstillingen av Sandvika revy 2008 gikk av stabelen. Som de fleste andre Sandvika-elever, måtte jeg selvfølgelig få med meg begivenheten i norsk revyhistorie. Dette var nemlig Sandvikas første revy! Den fikk navnet ”Oppskrift på fiasko.” Forhåndsdømmingene stod i kø ettersom konseptet Sandvika-revy ikke akkurat er den mest utprøvde.

I budstikka og aftenposten ble den varmt omtalt og revyen fikk terningkast 4 av begge avisene. Jeg er for så vidt enig med karakteren, men begrunnelsen derimot synes jeg ikke stemte med mine meninger. I budstikka skrev anmelderen: ”Revyens andre akt er klart bedre enn første. Det blir til tider, og spesielt i første halvdel av forestillingen, for langt mellom de gode poengene, og derfor ender karakteren der den gjør.” Jeg synes personlig at første akt jevnt over var den morsomste. For eksempel sketsjen om hotell Cæsar-beundreren, gynekologbesøket og zon-reklamen gjorde at jeg fikk meg en god latter. De aller beste sketsjene som for eksempel ”de gamle er eldst” eller ”det var en gang en dans” fant sted i andre akt, men de største delene av andre akt gikk rett i glemmeboken.

Når det gjelder diverse prestasjoner av bandet, danserne, skuespilleren og sangerne ble jeg på de fleste punkter positivt overrasket. Spesielt skuespillerprestasjonene synes jeg var kjempegode og jeg ble veldig misunnelig på at jeg ikke har sånne evner… flere av sangerne var ikke av det beste, men de fleste hadde en utstråling og framtoning som dekket over de små, sure tonene.
Jevnt over synes jeg dette var en knallstart for Sandvikas revyhistorie. Jeg koste meg og lo kraftigere enn jeg har gjort på lenge. Alle fordommer mot revyferskinger burde forsvinne etter en slik debut!

Ingen kommentarer: