onsdag 13. februar 2008

Bloggleksen denne uken var å skrive om hva vi ville. Jeg tenkte
derfor at jeg hadde lyst til å legge ut et dikt jeg har laget som jeg
synes er ganske fint. Det handler om et ungpikesinn med en
frustrasjon som kan gå til det litt ekstreme...


Sinna-Lise vil ikke smile


Sinna-Lise vil ikke smile.
En lillebrorfinger kommer for å kile.
Men smågutt-påfunn er ikke gøy
For en som føler at glede-tankene fløy.

Fjompe-lillebror roper: ”Lise har kubæsj-hår!”
Men så et BANG i ape-fleisen han får.
Han faller om, og det spruter jordbær-blod.
Bak stod kriminell-Lise med stekepannen som slo.

Torske-far på fisketur skal gå.
”Søtnos-Lise, hvor mange fisker vil jeg få?”
Dyrevenn-Lise er en ekte veganer.

”Solskinns-far, fisken har mer følelser enn du aner.”

”Hold opp grønnfôr-Lise, det er bare tull.”
Nei, nå er sinne-beholderen til surpomp-Lise full.
Klore-Lises negler stikkes inn
I morder-fars øyne, nå ble han visst blind.

Bake-mor har bakt blåbærpai.
Spise-Lise er mett som en usulten hai.
Blåbær-mor sier: ”Ta deg en bit!”
Men da flyr pai både hit og dit.

For galskap-Lise vil ikke ha noe å spise.
Uff, der kommer dinosaur-mor for å rise.
Muskelbunt-Lise i forkjøpet kommer.
Et spark i rumpa og monster-tårer flommer.

Sinna-Lise vil ikke smile,
For nå har hun ingen duste-familie.
Sørge-Lise gråter mange tårer.
Da kommer sykehus-menn inn med bårer.

Fjes, øyne og rumper kan fort fikses.
Heretter skal aldri sinne og familie mikses.
Angre-Lise roper fjell-høyt til dem
At hun vil aldri skade noen igjen!


2 kommentarer:

Anette Christensen sa...

Ingrid, du ingrid =P så søtt ditk dette var. hadde lættis på starten jeg, så fikk jeg litt skyldfølelse på slutten, for det ende jo ikke så godt. Må bare si at det var et fabelaktid dikt 8-) <3

LK sa...

Dette var flott, Ingrid! Håper det ikke er selvbiografisk...